Zasiadka nad Jeziory Wielkie - Albert Chojnacki
Witam serdecznie wszystkich wędkarzy a w szczególności karpiarzy, nazywam się Albert Chojnacki i chciałbym po krótce opowiedzieć wam o zasiadce karpiowej która dzięki uprzejmości redaktora naczelnego Pawła Szewca i opiekuna łowiska Piotra Janusza doszła do skutku.

Wybrałem się z moim wieloletnim kolegą Michałem Gajewskim który jest jednym z najlepszych karpiarzy których znam na siedmiodniową zasiadkę nad piękną wodę o nazwie Jeziory Wielkie (która mieści się niedaleko Poznania 35 km). Spotkaliśmy się tam z właścicielem panem Piotrem J. który okazał się świetnym karpiarzem i dobrym kolegą. Po przemyśleniu paru wskazówek od Piotra i wybraniu dobrego miejsca na rozbicie się zaczęliśmy przygotowywać sprzęt. W niespełna 3 godziny byliśmy gotowi do rozpoczęcia sondowania dna. Wyruszyliśmy więc na pontonie z zamontowaną echosondą aby zbadać dokładnie dno. Dno okazało się muliste ale bez większych zaczepów. Najgłębsze miejsce jakie zlokalizowaliśmy miało 5,5 m. Znaleźliśmy miejsca które nas interesowały i postawiliśmy w nich markery(4 szt.). Po zanęceniu łowisk rozłożyliśmy sprzęt i wywieźliśmy zestawy.
Ku naszemu zdziwieniu na pierwszy odjazd nie musieliśmy długo czekać gdyż po 12 godzinach kolega Michał wyciągnął pierwszą rybę ,waga pokazała 7,5 kg. Tego samego dnia udało mi się upolować pięknego karpia o masie 19,5 kg.

Następne 2 dni były mniej obfite w brania. Dopiero trzeciego dnia w godzinach rannych kolega Michał złowił karpia 8,5 kg. Do końca zasiadki Michał złowił jeszcze 4 karpie o następującej wadze: 13,5kg, 15kg pięknego sazana 9,5 kg i na zakończenie 7,5kg golasa.

Mimo niezbyt dopisującej pogody wypad uważamy za nasz najlepszy w życiu gdyż plener i atmosfera panująca na tym przepięknym zbiorniu jest niepowtarzalna. Gorąco zachęcam wszystkich karpiarzy do odwiedzenia tej wody. Wyprawa trwała od 30.07.2007 do 05.08.2007. Wszystkie ryby były złapane na kulki o smaku ananasa produkcji mojego wuja Ryszarda Jarmułowicza któremu składam osobne podziękowania za pomoc w wyprawie.