Relacja z Carp Passion Cup 2005
W dniach 26-29 maja nad Zalewem w Czarnej Białostockiej odbyła się druga edycja imprezy karpiowej pod nazwą Carp Passion Cup. W ubiegłym roku zawody były organizowane pod Patronatem PTK jako Cypriniada Podlaska, w której wzięło udział 8 dwuosobowych drużyn. W tym roku spodziewaliśmy się większego zainteresowania imprezą, jednak do zawodów przystąpiło tylko 6 teamów (przygotowanych było 16 stanowisk). Niektóre drużyny dużo wcześniej zapowiedziały swój udział, ale na kilka dni przed rozpoczęciem imprezy zrezygnowały. Innym drużynom, które brały udział w poprzedniej edycji nie pasował termin co spowodowało też ich absencję. Mamy nadzieję, że za rok frekwencja będzie lepsza.

Powitanie uczestników imprezy - ognisko połączone z degustacją wyrobów Zakładu Mięsnego ,,LUX"

Uroczyste otwarcie pomostów oraz Carp Passion Cup 2005 przez Burmistrza Miasta i Gminy Czarna Białostocka Pana mgr Tadeusza Matejko

Pokaz przygotowany przez Ochotniczą Straż Pożarną z Czarnej Białostockiej

Zgodnie z harmonogramem - w czwartek o godzinie 10:00 swoje stoisko otworzył generalny sponsor zawodów firma Adder Carp, gdzie można było zapoznać się z jej ofertą jak również takich firm jak: Sportex, Carp Sounder czy Kingston. Przy ognisku można było spróbować wyrobów Zakładu Mięsnego "LUX", które wszystkim bardzo smakowały. W dniu rozpoczęcia naszej imprezy nad Zalewem odbyło się również uroczyste otwarcie nowych pomostów, w którym braliśmy udział. Po przecięciu wstęgi przez Burmistrza Miasta i Gminy Czarna Białostocka Pana mgr Tadeusza Matejko Straż Pożarna z Czarnej Białostockiej zorganizowała pokaz fontann z armatek wodnych, przy jednoczesnym akompaniamencie swojej orkiestry. Po tej uroczystości Pan Burmistrz oficjalnie otworzył Carp Passion Cup 2005. Po udzieleniu przez nas wywiadu dla TVP3, telewizji i radia Jard przeszliśmy do dalszego przebiegu imprezy, czyli do zajmowania wylosowanych wcześniej stanowisk. O godzinie 17:00 rozpoczęliśmy łowienie.

Przygotowanie zanęty i nęcenie z pontonu

Po wysondowaniu i oznaczeniu łowisk markerami nastąpiło nęcenie, które do godziny 18:00 było możliwe ze środków pływających. Tradycyjnie jako zanęty zawodnicy użyli ziaren kukurydzy, konopi oraz kulek proteinowych z przewagą słodkich i owocowych aromatów oraz pelletów. Pogoda dopisała, podczas upalnych dni przez cały czas trwania imprezy wiatr wiał w stronę naszych stanowisk, ciśnienie wynosiło powyżej 1000hpa i było ustabilizowane. Niestety mimo sprzyjających warunków nie został złowiony ani jeden karp powyżej 2kg !!! Najczęściej łowionymi rybami były leszcze, które brały zarówno na kukurydzę jak i kulki proteinowe.

Wiesław Malenda / Mariusz Rutkowski

Tercjak Wojciech / Macutkiewicz Grzegorz

Ostrowski Dariusz / Łabuchin Aleksander z synem

Kwaśniewski Zenon / Sobczak Bogdan

Sujeta Mieczysław / Brzozowski Marek

Szymaniuk Zbigniew z synem / Szymaniuk Jarosław

I ja

Nawet kulki z Biedronki nie pomogły

Jarek Szymaniuk z największym leszczem 3,5 kg

Po rozmowach z miejscowymi wędkarzami, doszliśmy do wniosku, że obecnie populacja ryb, nie tylko karpi w tym zbiorniku jest uboga i w tej chwili słychać już ,,ostatni dzwonek" wzywający do opamiętania się i ratowania tego akwenu, który niegdyś był łowiskiem obfitującym w okazy wielu gatunków ryb. Pan Burmistrz w odpowiedzi na nasz apel natychmiast zadeklarował swoją pomoc w poprawieniu atrakcyjności Zalewu jako łowiska wędkarskiego. Zapowiedział zorganizowanie jesiennego spotkania z miejscowymi kołami wędkarskimi, w którym my jako Carp Passion Team również weźmiemy udział. Celem tego spotkania będzie wyznaczenie kierunku, sposobu poprawienia i odbudowy podupadłego wędkarsko zalewu. Wszystko zależy od nas - wędkarzy czy zbiornik ten wróci jeszcze do lat swojej świetności, czy minęły już one bezpowrotnie. Mam nadzieję, że wspólnymi siłami uda nam się zrealizować i osiągnąć wyznaczony cel.

Zakończenie Carp Passion Cup 2005

Oficjalnego zakończenia Carp Passion Cup dokonał Burmistrz, po którym zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie. Następnie podzielone zostały nagrody na 12 zawodników, po czym nastąpiło ich rozlosowanie. Nie brałem udziału w klasyfikacji, mimo to otrzymałem niespodziewaną nagrodę, która jest dla mnie najcenniejszą z otrzymanych do tej pory - nadzieję na poprawę i zmianę obecnego stanu mojego ulubionego podlaskiego łowiska, nad którym stawiałem swoje pierwsze karpiowe kroki, gdzie złowiłem wiele pięknych okazów karpi i amurów. Puchary - zarówno ten ufundowany przez Burmistrza, jak również nasz - przechodzą na następną edycję Carp Passion Cup. Myślę, że pomimo niskiej frekwencji i braku złowionych karpi pod względem organizacyjnym imprezę można uznać za bardzo udaną.

Pamiątkowe zdjęcie

Urząd Miasta i Gminy Czarna Białostocka

Carp Passion Cup 2005 nie odbyłby się, gdyby nie pomoc sponsorów, dzięki którym mogliśmy wręczyć cenne nagrody dla każdego z uczestników, składamy serdecznie podziękowania za wsparcie i ufundowane nagrody. Chciałbym również podziękować Burmistrzowi Miasta i Gminy Czarna Białostocka mgr Tadeuszowi Matejko za ufundowanie pucharu i nadanie rozgłosu imprezie poprzez zaproszone media oraz za zrozumienie i deklarację poprawy rybostanu Zalewu. Specjalne podziękowania chciałbym złożyć zawodnikom za stworzenie przyjacielskiej atmosfery podczas tegorocznej edycji i mimo braku złowionych karpi, zapowiedzenie startu w Carp Passion Cup 2006.